Friday, 16 February 2018

Bangkit Semula Dari Kegagalan

"KEGAGALAN ADALAH PROSES KEJAYAAN. KALAU JATUH BANGUN KEMBALI LEBIH HEBAT"...~Nora Adila~

Bangkit Semula Dari Kegagalan

Saya sangat suka kata-kata "Nora Adila" ni, sebab bila kita bangkit sebenarnya kita lebih kuat dari hari sebelumnya.



GAGAL ??? bermacam jenis kegagalan yang pernah saya hadapi.


Pernah rasa hilang semangat untuk teruskan hidup, sampai tahap menunggu waktu di jemput pulang. Sakit buat saya gagal entah beratus-ratus kali kot, saya gagal mencari penawar pada sakit yang saya alami.


Bagi orang yang tak faham, selalu je cakap dengan saya "Haihhh... tak baik-baik lagi ke sakit awak ni, tak cuba ke itu ini, pot pet pot pet dia cakapkan pada saya.


Name it, apa jenis rawatan moden dan tradisional yang saya tak pernah cuba, boleh kata apa yang orang kata boleh sembuhkan penyakit, pasti saya akan cuba.


Dari bujang saya mencuba mencari penawar, kesan sampingan hasil dari yang saya cuba-cuba, dah bermacam-macam healing pun saya dah rasai.


Hati tu bagaikan macam di robek-robek bila orang asek je mempertikaikan kenapa saya asek sakit atau tak sembuh.


Wahhh !! senangkan kita mempertikaikan, sedangkan saya struggle untuk teruskan kehidupan, struggle nak sihat, struggle untuk bangkit semula setelah beberapa kali jatuh.

Bangkit Semula Dari Kegagalan

Tapi 1 je yang saya pasak dalam diri saya, tak kira apa pun jua kegagalan yang harus saya hadapi untuk sihat, saya amat YAKIN, setiap penyakit Allah sediakan penawarnya.


Dalam saya hampir-hampir berputus asa, saya di temukan dengan Vitamin Shaklee, syukur alhamdulillah.


Dunia baru, sangat berbeza dalam banyak-banyak yang saya telah cuba, walau pun tak sembuh sepenuhnya, tapi saya tetap masih rasai kesannya.


Penawarnya ada pada diri kita sendiri, cuma saya sendiri saja yang tak menyedarinya. Dalam mencuba untuk sihat tu, saya di temukan pula dengan Bisnes Shaklee.


Sejak aktif dengan Bisnes Shaklee, saya jumpa kawan-kawan yang sangat positif, saya belajar macam-macam perkara, dapat macam-macam ilmu.


Dan alhamdulillah, sedar tak sedar, saya mula lupa yang saya sakit, sentiasa bersemangat untuk #BangkitUbahHidup dan #BuatSampaiJadi.

Bangkit Semula Dari Kegagalan

Nak membina kenyakinan diri setelah jatuh beberapa kali, bukanlah mudah. Tapi berbaloi bangun & bangkit semula dari tak mencuba apa-apa.


Gagal harini bukan bermakna esok akan terus gagal, jatuh bangun ni pasti Allah akan gantikan kita dengan sesuatu yang lebih berharga. 


Syaratnya jangan cepat sangat menyerah kalah. Tak percaya ??? Jangan percaya, buat aja terus.


Untuk dapatkan Suplemen Shaklee atau pun ingin buat Bisnes Shaklee boleh hubungi saya di nombor 012 - 624 5361.


#TokeyShaklee

Cara Kuatkan Sistem Imun Anak | Tips Elak Anak Kerap Jatuh Sakit

Bila anak sakit je, kita mak-mak ni la yang paling risau, ye la siapa yang tak sayang anak. Kalo boleh nak sakit tu kita yang tanggung saki...