Saturday, 6 January 2018

Kawal Tekanan Darah Tinggi Secara Semulajadi

Kau jangan nak buat aku naik darah ye.. Waaahhhh.... betul-betul marah nampak, relax bro jangan marah-marah, nanti naik darah bahaya woooo. 

Kawal Tekanan Darah Tinggi Secara Semulajadi

Biasa dengar macam ni kan, naik darah ni bukan la penyakit darah tinggi, tapi kalo asek nak naik darah pun tak berapa bagus juga.


Kebanyakkan dari kita tak pernah sedar pun ada masalah Darah Tinggi, tu pun kebetulan buat pemeriksaan di hospital.

Kawal Tekanan Darah Tinggi Secara Semulajadi

Sekarang ni banyak sangat kes, meninggal di usia muda, bayangkan la jika dah berkeluarga, isteri dan anak masih belum bersedia kehilangan suami dan ayah.


Lepas tu ramai juga di usia muda dah kena serang stroke, salah satunya berpunca dari tekenanan darah tinggi serta kolesterol.

Kawal Tekanan Darah Tinggi Secara Semulajadi

Jika tak dirawat boleh menyebabkan bermacam-macam masalah penyakit yang lebih serius seperti :

Stroke
Kegagalan jantung
Serangan sakit jantung
Menjejaskan penglihatan mata
Kegagalan buah pinggang


Faktor pemakanan yang tak sihat, kurang bersenam, dan paling popular sebab stress. Stress yang tak terurus boleh menyebabkan pelbagai penyakit, paling takut kena serangan stroke.


Ni bukan omongan ye kawan-kawan, saya baru je dapat berita ibu kepada kawan sekolah anak saya, kena serangan stroke. Sehingga lumpuh sebelah badan, duduk atas kerusi roda je, tangan tak mampu nak buat apa-apa.

Kawal Tekanan Darah Tinggi Secara Semulajadi

Paling sedih anak demam 5 hari dia tak dapat nak bawa anak ke klinik dapatkan rawatan sebab keadaan dia sekarang. Bila bual-bual, dia cakap kerja dia sibuk, makan minum tak tentu hala, balik keje pun lewat, stress.


Allah tak boleh bayangkan sekiranya saya yang duduk di tempat beliau, apatah lagi dia, hati meronta-ronta minta sembuh, kerana anak masih kecil dan perlukan perhatian, nak-nak lagi anak sudah mula bersekolah.


Sekiranya korang ada tekanan darah tinggi atau pun tekanan darah dah mula tidak terkawal. Rasanya masih belum terlambat untuk bertindak dari sekarang untuk cegah sebelum ianya menjadi lebih parah.

Kawal Tekanan Darah Tinggi Secara Semulajadi

Boleh ikhtiar dengan Set Darah Tinggi Shaklee, kerana suplemen Shaklee adalah 100% semulajadi. InsyaAllah suplemen Shaklee boleh bantu mengelakkan serta mengawal tekenan darah.


Apa kelebihan Set Darah Tinggi Shaklee :

✔ Merendahkan tekanan darah, mengurangkan triglycerides
Melambatkan pembentukan plak di dalam salur arteri
✔ Regularkan kadar degupan jantung
✔ Bantu mencairkan darah dan melancarkan pengaliran darah
Menenangkan saraf dan menguatkan jantung
Bantu menurunkan kadar kolesterol jahat LDL dalam badan
Melindungi pembuluh darah supaya menjadi lebih elastik


Tapi kena ingat ye kawan-kawan, Suplemen ini sebagai salah satu dari ikhtiar kita. Yang menyembuhkan adalah Allah. Pengambilan makanan yang seimbang serta amalan gaya hidup yang sihat perlu di titik beratkan.


Alhamdulillah pengambilan secara konsisten mengikut yang telah pakar cadangkan, ramai yang dah berjaya turunkan tekanan darah kepada bacaan yang normal.


Berminat nak dapatkan Set Darah Tinggi, boleh hubungi saya di nombor 012-624 5361.



YATI SAMIN
http://wasap.my/60126245361
#SerDarahTinggiShaklee
#TokeyShaklee
#ShakleeKualaLumpurKLCC
#ShakleeSelayangGombak
#CODShaklee

Cara Kuatkan Sistem Imun Anak | Tips Elak Anak Kerap Jatuh Sakit

Bila anak sakit je, kita mak-mak ni la yang paling risau, ye la siapa yang tak sayang anak. Kalo boleh nak sakit tu kita yang tanggung saki...