Thursday, 4 January 2018

Bagaimana Saya Pesakit Psoriasis Boleh Jalani Hidup Sihat Tanpa Ubat

Gambar apa ni ??? Banyaknya ??? Ni pun sebahagian sahaja, dah banyak yang saya dah buang sebenarnya.



Bagaimana Saya Pesakit Psoriasis Boleh Jalani Hidup Sihat Tanpa Ubat

Ni la antara ubat-ubat yang saya pernah ambil untuk masalah Psoriasis, bulan Februari ni, genap la setahun saya tinggalkan ubat-ubat ni.


Saja saya simpan ubat-ubat ni semua, supaya menjadi kenangan buat saya, memang saja saya simpan buka tutup.. buka tutup je laci ubat ni untuk bina keyakinan dalam diri, yang aku tidak perlu lagi bergantung pada ubat-ubat ni semua.


Saya nekad berenti ambil kesemua ubat ni, sebab saya dah tak mampu lagi untuk telan ubat dan saya dah jemu nak makan ke semua ubat-ubat ni.


Kerana ubat-ubat ni dah tak berkesan lagi bila saya makan ubat-ubat ni. Malahan Psoriasis makin menggila, jadi tak tentu arah. Aku sudah bosan.. bosan.. pada dirimu... haaa sape pandai cer teka lagu apakah ini.


Habis kalo dah berhenti makan ubat, so ubat apa pula yang saya ambil..?? Saya tak makan ubat lagi dah, saya cuba ikhtiar dengan Produk Shaklee 100%.

Bagaimana Saya Pesakit Psoriasis Boleh Jalani Hidup Sihat Tanpa Ubat

Alhamdulillah, Allah izinkan sedikit sebanyak memang nampak ketara perubahan positif pada tahap kesihatan saya terutama masalah Psoriasis saya.


Peristiwa-peristiwa lalu, saat-saat getir melalui Psoriasis memang suatu pengalaman yang tak dapat di lupakan. Tapi kenangan suweet bersama Shaklee ni lebih terpahat di hati dan sanubari.


Di sini la bermulanya segala perubahan diri saya, dari yang murung, tak nak bergaul dengan orang. Kini saya bangkit & lawan, sakit bukan penghalang, sakit memberi kita inspirasi untuk terus keluar dari kemelut diri.


Syukur Alhamdulillah... saya di temukan dengan sahabat-sahabat Bisnes Shaklee yang sangat positif. Selain dari keluarga, Syukur tak terhingga, Allah temukan saya dengan Leader yang sangat hebat.

Bagaimana Saya Pesakit Psoriasis Boleh Jalani Hidup Sihat Tanpa Ubat

Yang sangat banyak membantu saya membina kerjaya dalam Shaklee. Jatuh bangun saya, dia sentiasa ada, tak pernah jemu memberi semangat untuk saya terus Bangkit & tidak tunduk pada masalah.


Terima Kasih Allah kerana memberi saya ruang dan peluang untuk Bangkit Ubah Hidup serta beri saya peluang untuk merasai di kelilingi sahabat-sahabat hebat & positif.


Sekarang saya nak memantapkan lagi Bisnes Shaklee pula, nak Buat Sampai Jadi. Doakan moga saya dapat capai segala impian dan pastinya nak jadi Tokey Shaklee yang sangat Berjaya. Saya nak bahagiakan dua hati ini iaitu Suami & Anak. Yang banyak berkorban masa ketika saya sakit serta jatuh bangun saya dalam misi Bangkit Ubah Hidup.

Bagaimana Saya Pesakit Psoriasis Boleh Jalani Hidup Sihat Tanpa Ubat

.
#TokeyShaklee
#TsunamiShaklee
#Tsunami2018
#23FighterTsunami
#Aviation2Healthy

Cara Kuatkan Sistem Imun Anak | Tips Elak Anak Kerap Jatuh Sakit

Bila anak sakit je, kita mak-mak ni la yang paling risau, ye la siapa yang tak sayang anak. Kalo boleh nak sakit tu kita yang tanggung saki...