Monday, 4 September 2017

Vitamin Kanak-Kanak Shaklee Untuk Anak Syurga Saya

Vitamin Kanak-Kanak Shaklee Buat Anak Yang Kerap Sakit

Ini anak syurga saya, dunia akhirat, pengarang jantung, ketika berusia 1 tahun pada 2009. Hanya dialah satu-satunya anak yang saya ada ketika ini. Aina Rusydina namanya, seorang anak yang aktif dan sangat ceria. Sesiapa yang mengenalinya pasti tidak kering gusi kerana banyak mulut serta keletahnya yang mencuit hati 😘

Vitamin Kanak-Kanak Shaklee Untuk Anak Syurga Saya

Tapi di sebalik keceriaannya tersimpan segala cerita pahit dan manis. Sejak sebulan lahir sahaja terdapat kesan merah menyala betul-betul atas umbun-umbun kepala dia yang masih lembut itu. Allah, betapa sukar nak di gambarkan perasaan saya sebagai ibu ketika waktu itu. Susah hati bila saya memikirkan apakah merah dan benjolan yang berada di atas kepala anak saya ini. 


Akhirnya saya dan suami membuat keputusan untuk membawa anak berjumpa dengan doktor pakar di Ampang Puteri Specialist. Doktor pakar yang merawat anak saya mengesahkan bahawa merah dan benjolan yang berada di atas kepala anak saya adalah Hemangioma atau juga di kenali dengan Strawberry Mark

Vitamin Kanak-Kanak Shaklee Untuk Anak Syurga Saya

Vitamin Kanak-Kanak Shaklee Untuk Anak Syurga Saya

Suatu ketika dulu, saya juga seperti anda, di uji dengan anak yang kerap sakit. Keluar masuk wad, pergi ulang alik ke Klinik semua tu kami pernah lalui. Luluh hati seorang ibu tiap kali menatap muka anak menanggung sakit. Anak saya kerap sakit, demam panas, kena Bronchitis, kena Pneumonia


Hospital dah jadi macam rumah kami, sebab ada ketikanya keadaan kesihatan anak semakin merosot doktor terpaksa menahan dan memasukan anak ke wad untuk pemantauan yang lebih ketat oleh doktor. 


Anak saya juga suatu ketika dulu pernah bengkak dan sembab yang luar biasa di muka dan beberapa anggota badan yang lain selepas mengambil ubat antiobitik. Dengan segeranya saya dan suami bawa anak ke Hospital, Doktor suspek anak saya mungkin mengalami Nephrotic Syndrome. Sekiranya di dapati positif, kemungkinan besar seumur hidup anak saya kena bergantung dengan ubat streoid yang kuat.


Hanya Allah sahaja yang tahu perasaan saya ketika itu. Darah dan air kencing entah ke berapa kali doktor ambil untuk membuat ujian. Alhamdulillah, setelah beberapa ujian di jalankan ke atas darah dan air kecing anak, anak saya di sahkan tidak mengidap Nephrotic Syndrome. Syukur Alhamdulillah.


Pelbagai ikhtiar, berhabis duit beli macam-macam vitamin untuk anak saya. Segalanya saya usahakan agar dapat melihat anak sihat. Bila melihat kanak-kanak lain girang dan seronok menjalani kehidupan kanak-kanak mereka. Allah, sedihnya hati saya tak terkata, bahawa besar harapan saya sebagai seorang ibu ingin melihat anak saya juga sihat dan ceria macam kanak-kanak yang lain juga.


Akhirnya Allah temukan saya dengan Vitamin Shaklee Vitalea Children ketika usia anak 7tahun. Syukur Alhamdulillah atas nikmat iniTerima Kasih Allah kerana menggerakkan hati kakak saya NorwatiMamaAinin, segala nya bermula apabila kakak memberi 1botol Vitalea Children Shaklee untuk anak saya yang pada ketika itu demam.

Vitamin Kanak-Kanak Shaklee Untuk Anak Syurga Saya

Vitamin Kanak-Kanak Shaklee Untuk Anak Syurga Saya

Alhamdulillah,  Allah izinkan, pengambilan secara konsisten setiap hari selama sebulan saya dah mula nampak kesan positive pada tahap kesihatan anak. Terus saya jatuh cinta dengan Produk Shaklee 😍. Maka Maka Maka  . Semoga Allah mengizinkan anak saya terus sihat dan ceria, doakan juga semoga anak saya jadi seorang anak yang Solehah Wa Musleh.


Last saya membawa anak ke Klinik pada bulan September 2016, baru² ni pergi Klinik anak demam untuk dapatkan sijil sakit. Doktor pun terkejut, doktor terus tanya u bagi makan apa anak dah lama tak sakit ? Kami hanya senyum saja 😊


Tu gambar anak saya dengan vitamin shaklee nya, vitamin wajib dia bawa setiap hari ke Sekolah. Dulu Vitalea Children Shaklee, sekarang dah top up Omega GuardLecithin dan MealShake bila tahu apa kelebihan 3 vitamin ni. Omega & Lecithin tu dia paling suka, sebab boleh letup² dlm mulut bila kunyah hihihi 😁


Meh saya share apa Vitamin Shaklee yang anak saya ambil 👇👇👇
1. Meal Shake - multivitamin cum fiber
2. Vitalea Kids - multivitamin + mineral
3. Omega Guard & Omega - perkembangan otak






Sekiranya anda sedang tercari-cari vitamin untuk anak anda. Boleh hubungi saya di nombor 012-624 5361 untuk dapatkan Vitamin Kanak-Kanak hari ini juga !!

Cara Kuatkan Sistem Imun Anak | Tips Elak Anak Kerap Jatuh Sakit

Bila anak sakit je, kita mak-mak ni la yang paling risau, ye la siapa yang tak sayang anak. Kalo boleh nak sakit tu kita yang tanggung saki...