Sunday, 3 September 2017

Set Perlindungan Imun Shaklee | Vitamin Terbaik Menentang Penyakit

Pertahanan lebih kuat, kesihatan lebih baik



Ada ke dekat sini yang suka Sakit sokmo ? Kalau ada memang korang 1 dalam sejuta manusia yang ada sikap macam ni. Rare sungguh ekkss korang ni hmmm.


Tapi saya yakin, pasti tak ramai yang suka Sakit kan? Dan bukanlah saya bermaksud untuk menidakkan atau menolak ketentuan Allah untuk di uji sakit. Akan tetapi kita sebagai manusia mestilah menjaga kesihatan diri sendiri, itulah yang sebaiknya.


Nikmat sihat ni jika Allah tarik semula, masa tu lah kita sedar bahawa betapa ruginya kita kerana tidak mengambil kesempatan untuk menjaga kesihatan sebaik mungkin. Bila di uji sakit nak beribadah pun agak sukar, sebab segala pergerakan terbatas.


Set Perlindungan Imun Shaklee | Vitamin Untuk Tingkatkan Sistem Imun Badan

Kita semua tidak terkecuali dari terdedah kepada beribu-ribu jenis virus, kuman dan mikrob melalui pernafasan, berjabat tangan, sentuhan dengan objek, makanan, latihan fizikal dan persekitaran. Sistem pertahanan badan / immune system kita haruslah kuat untuk melawan segala jenis virus dan kuman supaya kita tidak jatuh sakit.


Ramai yang tertanya-tanya, terutamanya mereka yang agak jauh dari bidang perubatan ataupun mereka yang kurang mengambil tahu tentang istilah-istilah perubatan ini tentang apakah sebenarnya yang dimaksudkan dengan sistem imun? Bagaimana ia berfungsi? 


Sistem imun sebenarnya adalah sekumpulan sel, molekul dan organ. 

Ia membentuk:

Bahagian yang boleh dilihat – seperti kulit, air mata, air liur dan lender daripada mulut, hidung dan paru-paru

Bahagian yang tidak  boleh dilihat – seperti timus, limfa, sistem limfa, sumsum tulang, sel darah putih, antibody, sistem pelengkap (seperti protein yang bekerja dengan antibodi) dan hormon.


Set Perlindungan Imun Shaklee | Vitamin Untuk Tingkatkan Sistem Imun Badan

Bagaimana kita boleh bantu untuk tingkatkan sistem imun badan ? Di Shaklee ada menyediakan SET PERLINDUNGAN IMUN untuk membantu anda semua menyelesaikan masalah kerap sakit.


Terdapat tiga tahap pertahanan dalam sistem imun anda. Set ini menggabungkan vitamin dan herba penting untuk menyokong dan meningkatkan tiga tahap pertahanan imun anda agar tubuh sentiasa sihat. Jom kita tengok apa vitamin yang ada dalam SET PERLINDUNGAN IMUN SHAKLEE :



Set Perlindungan Imun Shaklee | Vitamin Terbaik Menentang Penyakit

Set Perlindungan Imun Shaklee | Vitamin Terbaik Menentang Penyakit

Bagaimana Set Perlindungan Imun Shaklee Dapat Membantu



Set Perlindungan Imun Shaklee | Vitamin Terbaik Menentang Penyakit

Mengandungi Biji Labu, Biji Plantago, Bunga Safflower, Honeysuckle Jepun yang secara semulajadi membantu meningkatkan tahap interferon dan menyediakan sokongan sistem imun pada peringkat sel.




Bawang putih sering digunakan secara tradisional untuk menjaga kesihatan tubuh secara amnya. Bawang putih bertindak sebagai antibiotik semulajadi yang kuat dan berupaya meningkatkan pengeluaran sel darah putih. Alisin, bahan aktif dalam bawang putih, telah terbukti berkesan untuk menyokong dan memelihara kesihatan tubuh melalui pelbagai tindakan.

  • > Membantu mengekalkan tubuh yang sihat
  • > Rumusan tersendiri Shaklee
  • > Menggabungkan manfaat kesihatan bawang putih dan rosemary


Set Perlindungan Imun Shaklee | Vitamin Terbaik Menentang Penyakit
Kandungan karotenoid membantu menuetralkan radikal bebas dan meningkatkan aktiviti sel darah putih.


Persekitaran kita memang dah tak selamat, banyak menyumbang ke arah lemahnya sistem imun tubuh kita. Asap kenderaan & kilang, sistem penghawa dingin, gas buangan, virus di udara, habuk semua itu akan melemahkan sistem imun kita.


Justeru, kita memang sangat-sangat perlu untuk tingkatkan imun tubuh kita, supaya kita tidak mudah dijangkiti penyakit. Cara yang terbaik tentulah dengan  mengambil suplemen Set Perlindungan Imun Shaklee yang telah terbukti selamat dan berkesan ini.


Sekiranya anda perlukan suplemen Shaklee, anda boleh mendapatkannya dari saya Yati Samin 012-624 5361. Saya merupakan Agen Shaklee Selayang, Batu Caves, Gombak, KLCC & Kuala Lumpur. Saya juga menyediakan khidmat PosLaju bagi penghantaran luar dari kawasan/jauh.






Cara Kuatkan Sistem Imun Anak | Tips Elak Anak Kerap Jatuh Sakit

Bila anak sakit je, kita mak-mak ni la yang paling risau, ye la siapa yang tak sayang anak. Kalo boleh nak sakit tu kita yang tanggung saki...