Saturday, 2 September 2017

Kelebihan Alfalfa Complex Shaklee

Alfalfa berasal dari pokok Alfalfa sendiri. Dalam saintifik nama dia Medicago Sativa. Dan jenis ini juga yang Shaklee gunakan untuk hasilkan Alfalfa Complex.

Kelebihan Alfalfa Complex Shaklee


Jenis alfalfa ini yang akarnya mampu menjalar sehingga 6 meter ke dalam tanah. Yang mana fungsinya untuk menyerap segala zat-zat yang ada di dalam tanah yang subur.


Dan dialirkan ke bahagian daun-daunnya. Daun yang matang ini yang Shaklee ambil untuk dijadikan produk.


Semakin panjang dan dalam akarnya, semakin banyak nutrition dan mineral diserap oleh Alfalfa.


Bukan akar sahaja, daun Alfalfa juga memainkan peranan. Semakin matang daunnya, makin kaya dengan klorofil.


Pernah terjadi Shaklee dah kutip daun alfalfa seluas 7 hektar. Tapi setelah disaring, didapati daunnya menpunyai kesan pestisid.


Apa jadi selepas tu, sudah semestinya Shaklee buang ke semunya. Kerana Shaklee sangat menjaga kualiti dan juga kesihatan pengguna.


Dan sebab itu juga la Shaklee tak ada ladang, tapi sebaliknya Shaklee telah memilih ladang yang terbaik yang terletak di kawasan California.


Kenapa di California?? sebab tanahnya adalah tanah yang terbaik dan di tanam secara organik.


Cara proses Alfalfa pun sangat di jaga dan di titik beratkan, tidak menggunakan sebarang mesin untuk mengeringkan daun Alfalfa.


Semuanya di proses secara semulajadi, dengan hanya menggunakan cahaya matahari serta angin. Dan seterusnya di jadikan serbuk dan di kompres sehingga menjadu tablet.


Alfalfa ni bukan jamu tumbuk ya. Hihi... Ada juga yang panggil Alfalfa ni jamu moden 😅


Specialnya Alfalfa ini ada 2 botol.

Small - 330 biji (untuk 33 hari)
Large - 700 biji (untuk 70 hari)


Alfalfa ni banyak kelebihan nya, antaranya sangat bagus untuk buang toksin dalam badan, mencuci darah, cuci hati, cuci usus dan macam² lagi.


Tapi tak semua orang boleh makan alfalfa ye 😱😱


Nak tau lagi apa kelebihan dan siapa yang tak boleh ambil Alfalfa ?? Sila la tengok poster² ni.


Kelebihan Alfalfa Complex Shaklee








Dan siapa pula yang tak boleh ambil Alfalfa Complex ?






Jika nak dapatkan Alfalfa Complex boleh hubungi saya di nombor 012-624 5361

Cara Kuatkan Sistem Imun Anak | Tips Elak Anak Kerap Jatuh Sakit

Bila anak sakit je, kita mak-mak ni la yang paling risau, ye la siapa yang tak sayang anak. Kalo boleh nak sakit tu kita yang tanggung saki...